La Salle Inca celebrarà el pròxim 31 de maig una jornada solidària a favor de la fundació “La Salle Acoge”
Sota el lema “Una altra realitat” els alumnes de 3r ESO de La Salle Inca preparen una diada d´activitats oberta a tothom amb l´objectiu de passar-ho bé a la vegada que recaptar fons a benefici de l´entitat. A partir de les 17.00  s´han organitzat tallers solidaris, paradetes, partits de futbet i bàsquet i un sopar solidari. A més, es farà un sorteig d´un cap de setmana  a un hotel  de Mallorca per a  dues persones. A més es presentarà   un documental amb les experiències viscudes en primera persona dels joves acollits i de voluntaris.

La idea sorgeix com una projecte de treball de l´assignatura de Geografia i Història amb la professora Catalina Busquets al capdavant, però a poc tot el professorat s´hi ha involucrat i ara  volen estendre i demanar solidaritat al major nombre de persones possible.

La Salle Acoge és una fundació lasaliana que s’encarrega d’acollir a joves que han complit la majoria d’edat i han quedat desemparats després de la sortida d’un centre de menors.  L´entitat dóna a aquests joves una oportunitat per poder estudiar i anar llaurant a poc a poc el seu futur.

Hem de dir que fins i tot,  un grup d’alumnes de La Salle Inca anàrem a Pont d’Inca a visitar el pis d’aquests joves (dos al•lots i una al•lota) i a conèixer-los. Ells eren en Jesús, na Jasmina i en Joshua, acompanyats per una voluntària i professora de l’escola de La Salle Pont d’Inca, Pilar Vidal. Aquesta és l´entrevista que els hi  feren:

Com vares descobrir La Salle Acoge?

-Jasmina: Jo vaig arribar a La Salle perquè al meu centre d’acollida em varen dir les opcions que tenia. Podia tornar a casa amb la meva família, podia anar a La Salle i seguir estudiant o podia anar a un altre centre en què també tens un pis però no et permeten estudiar. Jo ho vaig veure claríssim perquè jo sempre he volgut estudiar i volia continuar. No tenia suficients coneixements per a llançar-me al món laboral i vaig entrar a La Salle després d’un parell de reunions.

Quin és el teu somni?

-Jesús: el meu somni és ajudar als altres com m’han ajudat a jo. M’agradaria fer feina a un centre educatiu perquè pens que he après bastant al centre on vaig estar de petit i m’agradaria aportar tot aquest aprenentatge als al•lots que tenen una vida semblant a la meva i que estan a un centre educatiu.

“Et trobes a un centre d’acollida i de sobte als 18 anys estàs sola”

Quina importància té la religió a la teva vida?

-Josua: la religió per a mi és bastant important en el meu dia a dia i a la meva vida en general. M’aporta uns valors que crec que a molta gent encara els hi fan falta.

Com recordes el teu primer dia a La Salle?

-Jasmina: el meu primer dia a La Salle el record molt negre. Tens 18 anys i un parell de dies i canvia la teva vida radicalment. Estàs a un centre d’acollida, ja dus més o menys temps, però tens la teva rutina feta, tens els teus educadors que els hi agafes afecte i és un canvi molt fort de pensar que ja estàs sola, no tendré a ningú, no conec ningú a La Salle, no sé com és i com estaré, m’ho hauré de fer tot… És molt radical, ho record malament, trist.

Tots reconeixen que amb el temps la tristesa es converteix en alegria, agraïment i satisfacció i que desitja que es puguin recaptar més diners per poder ajudar a més joves com ells.