Neules solidàries

El Germà Toni Cubells dedica par del seu temps de jubilat per ajudar altres.

Aquest manacorí de neixement, des de fa 10 anys es dedica a tallar paper i confeccionar neules, que en la tradició mallorquina es col·loquen a les cases i les Esglésies per decorar els Nadals.

Cada neula du entre dos i tres hores de feina, les ven des de 2 € les més petites fins 9 € les més grosses. Així, poc a poc ja ha aportat a la nostra ONGD un total de 6.230 €

Ser gran en anys no ens lleva efectivitat en la solidaritat.

L’afició començà quan va veure al Germà Nicolàs Caubet que en va fer. Toni, després de 48 any fent classe a Primàa, i amb 74 anys es llançà a confeccionar-ne. Ell mateix s’ha espavilat per trobar on col·locar-les.

Em conta que un dia, passant per Via Sindicat es va encomanar Déu per trobar qui podria vendre-les, al primer establiment que va trobar entrà, era la llibreria Quart Creixent. Ells varen acceptar i ara, juntament amb Casa Roca les venen.

El Germà també en fa per parròquies, per exemple Nostra Senyora dels Dolors de Manacor, el Convent de Benedictines de Manacor… i també per persones particulars. N’ha venudes a Catalina Cirer (batlessa de Palma) per valor de 900 €.

Si voleu trobar-vos amb aquesta persona major solidària, podeu passar-vos per la Residència La Salle del Pont d’Inca, us mostrarà els seus àlbums i com fer-ne.

La Fundació PROIDEBA està molt agraïda a aquest Germà que encarna el lema: “Molta gent petita fent moltes coses petites, en molts llocs petits, pot canviar el món”.

Gràcies, Germà Toni.