Proyecto Curepto – Segunda semana

Curepto, 12 de maig de 2013

El Pacífic ens ha fet arribar la pluja i els Andes un vent un poc més fred. La tardor ha fet acte de presència, encara que diuen que la setmana vinent entra millor temps. Ja ho veurem.

El que sí ha començat i de bon de veres és la feina a l’Hospital i a la Residència d’Ancians. Els torns ja funcionen a ple rendiment i les tasques ja han començat a donar els primers maldecaps i alegries. Hi ha de tot. A la casa, les parelles de manteniment de la llar, ja han fet els primers menús, la rentadora a ple rendiment, i roba estesa per tota la casa. Hi ha feina per a tots.

L’horari diari és ben senzill: a les 8:00 del mati comença la feina. Abans ja s’ha berenat un tassó de llet i tothom ha passat per la dutxa, dues dutxes per 10 persones du el seu temps. Mentre els 6 practicants fan la seva tasca, els dos de casa es disposen a fer la neteja i preparar el dinar. Cuinar per 10 també du les seves complicacions. A les 13:30 ja som tots a taula, i hi ha gana, vos ho podem assegurar. No hi ha massa temps ja que a les 15:30 es l’hora de tornar a la feina. A les 18:30 ja es fa de nit i ens queda tornar a pujar cap a casa. A partir d’ara és el moment de compartir, sopar alguna cosa, passar les entrevistes amb els tutors, veure alguna pel·lícula i a dormir.

Bé, un dia amb la seva rutina que es repeteix durant tota la setmana.

Aquesta setmana hem pogut passejar un poc.

Hem pogut visitar la ciutat de Talca fundada el 1692 i que va rebre del rei Carles IV aquest títol. És la capital la nostra província. Després de dues hores amb autobús, en una depressió enmig de la Serralada Costera i la Serralada Andina arribem a Talca una de les ciutats més poblades de Xile amb uns 200.461 habitants. El seu nom significa “lloc del tro”. Varem recórrer l’Alameda; l’Avinguda Isidoro del Solar coneguda com la Diagonal, és el centre comercial de la ciutat; la Plaça d’Armes que és la plaça central i el Mercat Central construït l’any 1865 ara en molt males condicions pel terratrèmol. Un dia de passeig i per aprofitar el dia de sol i de descans.

També hem visitat la zona de La Trinchera, que és la platja natural de Curepto. Està a 20 kilòmetres del poble però és una zona verge i de gran bellesa. Destaquem la sorra de la platja de color negre, gran quantitat de dunes i cavalls, molts de cavalls.

El diumenge 12 aquí a Xile es celebrava el dia de la mare. Els nostres tècnics en Sociosanitari i Farmàcia varen acompanyar als ancians de la Residència a la Missa a la Parròquia. És un dia molt assenyalat i s’aprofita per recordar a totes les mares. Nosaltres també ens varem recordar de les nostres. A la tarda varen participar en una petita festa i berenar que es va preparar a la Residència d’Ancians amb motiu d’aquest dia.

Bé, això és tot per ara. La salut ens acompanya a tots i l’alegria de fer les coses ben fetes està sempre present.

La pròxima crònica vos explicarem la feina que es fa la Residència d’Ancians i esperem poder enviar-vos algunes fotos.

Seguim junts en La Salle.

“Los españolitos” de Curepto.