Reflexió

¿Tienes un minuto? “UN MINUTO. YO COMO TÚ”
“La vida creix donant-la i s’afebleix en l’aïllament i la comoditat. De fet, els qui més gaudeixen de la vida són els qui deixen la seguretat de la riba i s’apassionen en la missió de donar vida als altres.”

La frase no és meva. És del papa Francesc, de la seva carta encíclica EvangeliiGaudium. I sí, la meva vida crec que ha estat un intent, i només un intent, per identificar-me amb el que diu.

Crec que ens ha tocat viure en un món en el que la economia és el centre de tota ocupació i preocupació. Un temps en que l’activitat humana es centra exclusivament en el guany i el benefici personal. És clar que tots necessitam cobrir les nostres necessitats. És lògic. Açò ens aporta estabilitat i tranquil•litat d’ànima.

Però també crec que hem estat beneïts amb uns talents i unes capacitats, que no podem guardar egoistament per nosaltres i ‘els nostres’. Demanem-nos: són les necessitats dels altres les nostres necessitats? Implicar-nos i aportar estima i compromís en el sí de la societat humana, en els propers i llunyans, en la família i la comunitat, en les ONGs i associacions, en els col•lectius, sobretot més pobres… ens enriqueix!

És veritat que implica ‘perills’, et resta temps, et duu maldecaps, … i tots els típics tòpics que vulguem, però resulta que també ens enriqueix personalment, ens permet ajudar als germans, ens fa donar fruit, sortir de nosaltres mateixos i ser part de la gran missió que és donar-nos i donar vida als altres. Viure és gastar la vida amb sentit, amb el goig de veure que el viatge ha valgut la pena. “Més important que la meta és el camí” ens va dir en Teodor Suau. Idò sí, no sé com serà la meta, en tenc molts de dubtes, però sí sé que el camí, que de vegades és de pujada i de vegades de baixada, el tenim que viure amb la màxima intensitat i donació.

“Molta gent petita, fent moltes coses petites en molts llocs petits, pot canviar el món.” Aquest ha estat sempre el lema de la meva estimada PROIDEBA. I així hem d’actuar. Cadascú amb les seves capacitats i talents, al servei dels altres i gaudint del camí que és la vida.
Javi Blay
22/04/23