Trobada d’entitats Lasal•lianes de Solidaritat (Crònica 1)
Hola a totes i tots.

Em trobo en “el Centre Regional La Salle”, a Madrid. Ha passat el primer dia d’una trobada internacional d’entitats de solidaritat lasalianes de tot el món (13 al 15 d’octubre) que —amb motiu dels vint anys de la fundació de PROYDE— s’ha organitzat però cercar punts de trobada, e intentar donar una veu mundial comuna per al servei educatiu dels pobres. Està sent d’allò més divers i enriquidor. Hem vingut lasalians i lasalianes de totes les parts de l’Institut.

Després d’una breu però rica presentació de la trobada a càrrec del Gmà. Luis Timón, el treball s’ha dividit en tres grans blocs:

Bloc 1: Ponències per a donar a conèixer de forma sintètica la situació de la realitat del servei als pobres i la solidaritat en les diferents parts de l’Institut, així com alguns reptes de futur.

Han parlat el Gmà. Rodrigue Toeppen (RELAF), Dra. Carmelita Quebengco (PARC), Gmà. Paul Smith (Austràlia), Gmà. Craig Franz (USA), Javier Sánchez (EUROPA), Gmà. Pedro Arrambide (Roma, i fundador de PROYDE fa vint anys amb els Germans José Salces i Julián Jaúregui).

Bloc 2: Treball en grups idiomàtics i compartir amb el gran grup la síntesi del que s’ha xerrat:

1 grup en francès, 1 en anglès i tres en espanyol. Servidor, li ha tocat estar en el grup cinc, compartint treball amb el Gmà. Telmo Meirone (Argentina-Paraguai, responsable de SECOLA), Gmà. Julián Martínez (Mèxic), Gmà. Jorge Gallardo (Conseller General i mexicà procedent de Japó), D. Lázaro González (Districte de Madrid), Gmà. Jose Àngel Múgica (Districte de Bilbao), Gmà. José Antonio Soto (Districte d’Andalusia), Sra. Lucía Murillo (Districte Central – PROYDE), D. José Ramón Batiste (Associat i conegut per tots nosaltres).

Bloc 3: Exposició voluntària del treball que es realitza en diversos llocs: Sri Lanka, Tailàndia, Índia, Filipines, Àfrica de l’Oest.

Destaco l’excel·lent treball dels organitzadors perquè tot estigui a punt. L’equip de traductors destaca per la seva agilitat, sobretot quan xerravem ràpid en algunes ocasions, i el Gmà Agustín Ranchal —expert traductor— havia de dir “non capito”. Per la complexitat del que es va parlant, quan acabin les jornades ja penjaré en la web els comentaris i conclusions del que anem reflexionant.

La meva primera sensació és molt positiva perquè veig la il·lusió per donar respostes noves a situacions noves. Avui ha estat dia de veure la realitat, demà dia de programes. Ja us seguiré contant.

De moment, una pregària d’acció de gràcies per tot el viscut.

Fins demà.

Gmà Juan Antonio.